Da, poți lua lecţii de înot și când eşti adult în toată firea!

Mă apropiam de 30 de ani cu frica de apă în sânge şi doar cuvântul „înot” mi se părea îngrozitor. Chiar şi de pe uscat. L-am pus mereu pe acelaşi raft cu urcatul în copaci sau cântatul la acordeon. Imposibil de realizat! Până când, de la o vreme, a tot început să apară pe buzele medicilor ca o recomandare terapeutică. Aşa că… uite-mă la apă!

Cum te hotărăşti să te apuci de înot?

Repede! Nu sta prea mult pe gânduri. Dacă totuşi vrei să rumegi ideea, după o documentare pe google vei descoperi o groază de beneficii. Înotul este unul dintre sporturile cele mai complexe, care măreşte flexibilitatea muşchilor şi rezistenţa oaselor. Şi este cel mai eficient din punct de vedere al raportului dintre efortul depus şi caloriile arse. Dacă mai ai şi ceva dureri de spate, din cauza jobului, atunci e musai!

Există bazine de înot la mine în oraş?

Va trebui să faci un research pentru a afla care îţi sunt opţiunile. În unele localități vei găsi bazine olimpice, în altele există bazine terapeutice și mai ai șanse destul de mari să găsești bazine private la cluburi de fitness, la hoteluri sau cluburi de înot. Chiar și bazinele pentru copii sunt o alternativă extrem de bună pentru cei care nu au habar să înoate (eu am învățat în unul de tipul ăsta, la 1,60 metri). Iar în sezonul de vară ai șanse să găsești și unele ștranduri care oferă cursuri de înot.

Cum anume te apuci de înot?

Dacă ai prieteni sau colegi care merg deja la înot îţi va fi mai simplu să ceri recomandări despre instructori, bazine şi alte informații utile. Dar chiar şi dacă nu îi ai, internetul îţi oferă cam toate informaţiile de care ai nevoie. Cam toate bazinele și piscinele au acum pagină de facebook sau instagram. Să-ţi vând un pont? Dacă nu eşti destul de ambiţios şi ai tendinţa să renunţi repede, mai caută o persoană cu care să mergi la cursuri. Şi al doilea pont, din cărţi: nu lipsi de la vreunul dintre primele 4 lecții. Așa îți vei forma o nouă rutină și ai şanse mai mari să te ţii de treabă până la capăt.

Ce echipament trebuie să ai la bazin?

1. Costum de baie. În timp o să-ţi cumperi mai multe, doar ca să nu apari mereu cu aceeaşi culoare 🙂

2. Ochelari de înot. Îi găseşti la magazinele cu profil sportiv din mall, la Decathlon, în Auchan, Careffour… Ideal ar fi să îi vezi şi să îi probezi, să se potrivească cu forma feţei tale şi să nu te jeneze

3. Cască. Din material textil, din cauciuc… nu prea contează. Chiar vrei să înoţi fără să te uzi?

4. Papuci din plastic, cu care vei merge de la vestiar la bazin şi apoi în duş

5. Prosop. Sau prosoape. Sau halat.

6. Gel de duş și șampon

7. O pungă în care să îți pui toate lucrurile ude, ca să nu îți curgă apă din geantă în timp ce mergi pe stradă :))

8. O sticlă cu apă. Incredibil sau nu, s-ar putea să ţi se facă sete. Şi nu e chiar recomandat să bei din bazin!

La fel ca în orice alt sport, evită să arunci banii pe cine ştie ce echipament minune. Găseşti costume de înot până în 50 de lei, găseşti şi ochelari relativ ieftini, poţi folosi papucii cu care mergi vara la plajă, iar prosoapele le poţi lua din dulap. Abia după ce reuşeşti să te îndrăgosteşti de sportul ăsta te poţi documenta despre un echipament mai bun sau despre alte accesorii cum sunt dopurile pentru urechi sau pentru nas.

Cât costă orele de înot?

Abonamentul pentru adulţi ales de mine, cu instructor, costa 200 de lei pentru 8 ore. Acesta este doar un preț informativ. La orice bazin poți afla rapid – dând un telefon sau întrebând pe facebook – care sunt tarifele cursurilor de înot.

Recomandări

Sfatul meu este să faci ceva gimnastică înainte de a merge la înot. Cu cât eşti mai în formă atunci când te apuci de învăţat, cu atât ai şanse mai mari de reuşită. Şi febră musculară mai blândă.

De asemenea, este important să mănânci ceva care să îţi dea energie, dar undeva cu 40-60 de minute înainte de bălăceală. Şi să bei apă apă destulă, pentru că deshidratarea favorizează apariţia cârceilor. Care nu-s deloc plăcuţi în bazin!

O altă recomandare, scrisă pe toţi pereţii, este să faci duş înainte de a intra în bazin. Asta pentru că rolul apei din el nu este nicidecum cel de a spăla… Și aş adăuga insistent să faci duş şi imediat după, ca să dai jos clorul de pe tine.

Beneficiile înotului

Păi… dormi foarte bine după bălăceală! Iar lista beneficiilor este atât de lungă încât nu pricep de ce nu suntem obligaţi prin lege să învăţăm să înotăm. Înotul are grijă de inimă, de circulaţia sângelui, de plămâni, de oase, de încheieturi, de muşchi. Este responsabil cu relaxarea şi arde multe calorii. Mie mi-a fost recomandat ca să scap de durerile de spate şi de cele de genunchi. Şi până acum face o treabă foarte bună!

Despre frica aia de care povesteam la început? După 10 şedinţe de înot era tot acolo, undeva. Din ce în ce mai mică. 

Aaa, era să uit! Da, e apa caldă în bazin. Aproape că poţi sta în chiloţi ;))

Foto: shutterstock

Ana Elisabeta Beliu

3 thoughts on “Da, poți lua lecţii de înot și când eşti adult în toată firea!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top